say hello to Sia

Här har ni mitt nuvarande projekt: vår jourhemskisse Sia. Hon är så himla fin men jag brukar skratta åt att det ser ut som hon gått in med näsan i något svart. Hon är verkligen, som jag sa, ett projekt men det går nu väldigt snabbt framåt! Hon har spenderat säkert den första månaden hos oss tryckandes under sängen eller soffan, men nu har jag äntligen lyckats vända på henne och då betonar jag ordet vända för nu är hon precis tvärtom: hon är så hets-gosig hela tiden! Hon är fortfarande väldigt nervös när man är uppe och går men det blir mer och mer att hon vågar komma fram ändå. Jag kan inte förneka att det kan vara väldigt jobbigt att vara jourhem, men det vägs upp av det positiva. Det är bara så himla fint i sånna här stunder som när en kisse som tappat förtroendet för alla människor ändå får en tillit till mig. Det är väldigt speciellt! ♥
Sanna

Vad söt!

Hur länge ska hon va?

Och hur blev du jourhem? Är själv sugen på bli det!

Svar: Hon bor hos oss tills hon blir köpt och får ett nytt hem! Dock är hon inte ute för försäljning än då jag vill ta det lugnt med henne så hon blir mer trygg med människor först. Så hon bor nog hos oss ett tag till!<3
Jag har volontärat på katthem sedan jag var liten men flyttade sen längre ifrån katthemmet så då blev det lite krångligt. Då mejlade jag helt enkelt bara Livbojen som hjälper katter men har ingen lokal utan använder sig av jourhem och berättade om mig själv och kollade ifall de behövde hjälp. Och det behövde de så sen dess har jag varit jourhem! Det är väldigt krävande men mest givande och roligt!! Prova hör av dig till någon organisation nära dig!
//Lovisa

2018-04-08 / 11:49:44
http://sheisstar.blogg.se
Sanna

Ja! Det kommer jag göra i framtiden, finns katthem här och bor typ nära Sthlm också :) så det vore en idé! Låter givande :)

2018-04-12 / 13:28:11
http://sheisstar.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: