kamda.se

Kamda.se (tidigare tvspelsweb.se) är en superbra hemsida med kameratillbehör. Jag har bl.a. ett close-up filter, en diffusor, en omvändningsring och min fjärrutlösare därifrån och jag är supernöjd med allting. De har också ett stort utbud av kameraväskor och färgglada kameraremmar som är så himla fina, jag bara måste önska mig en i födelsedags present! Mycket roligare med en personlig kamerarem än den man får med kameran. De har också många bra saker som objektivlock (om man är som jag och tappar bort alla), ny ögonmussla ifall den förra gått sönder eller uv-filter för att skydda objektivlinserna. De har också saker för den som vill ha en egen fotostudio, som softboxar och paraplyer. Jag rekommenderar verkligen den här sidan för som sagt har jag flera saker därifrån och produkterna är superbra och håller väldigt bra kvalité! Mina reflexskärmar äger och jag är supernöjd med mitt close-up filter (+10), man kommer supernära det man vill fota så man sparar mycket pengar på att köpa ett sånt istället för ett macro-objektiv. Titta in på Kamda.se här!
Lina

hej lovisa!
jag vill köpa ett close-up filter och har en nikon med ett standard objektiv (18-55mm). måste jag köpa ett close-up filter som är 55mm då eller kan jag köpa 52mm? och tycker du att jag ska köpa ett +4 eller +10? för +10 går väl extremt nära eller har jag helt fel?
tacksam för svar, kram :)

Svar: Storleken på filtret har inget med ''18-55'' att göra då 18-55 berättar mer 'hur mycket du kan zooma'. Filterstorleken borde stå på objektivet någonstans väldigt litet, med det här tecknet före: Ø . Om du har det här kitobjektivet: http://travel-junkies.com/wp-content/uploads/2013/01/Nikon-18-55VR.jpg, som jag har, så står det vääääldigt litet på objektivet ''Ø 52'' så då är det filterstorlek 52 du ska beställa!
Jag har ett +10 och som du säger är det väldiiiigt nära. Vill du ha lite längre ifrån så passar nog ett +4 bättre! Jag tror att du kan se bra bilder om du googlar ''close up +4'' och ''close up +10'' så får du säkert se skillnad! Lycka till!
//Lovisa

2013-03-25 / 13:33:57
http://daysbylina.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: