always

Igår läste jag ut den sista Harry-boken. Sju böcker och över 4500 sidor har jag tagit mig igenom sen i somras. Även om det är jäkligt skönt att äntligen vara klar, trodde dagen aldrig skulle komma (speciellt inte när man läser fenixorden haha), så är det ju så himla sorgligt på samma gång. De här är ju såklart de absolut finaste och bästa böckerna jag läst och då ska ni veta att jag faktiskt har läst väldigt många bra böcker! Hela stämningen i böckerna är bara så himla mysig och man ligger och ler hela tiden. Jag skrattar hur ofta som helst till nån liten mening och så har jag fällt några tårar också. De är så hemska och sorgliga men samtidigt fulla med så mycket kärlek. Min absoluta favoritbok (och film) är Fången från Azkaban. Sirius är min favoritkaraktär och jag älskar honom så mycket... Han är anledningen till många leenden, tårar och förtvivlade och arga tankar haha. Det fina är att böckerna verkligen påverkar en och att det känns som man har levt ytterligare ett liv. Längtar tills jag läser dem igen. 
 
Idag har jag verkligen haft lov - jag har gått runt i min morgonrock hela dagen, badat i badkaret, läst mycket, spelat världens roligaste tv-spel Pikmin alldeles för mycket, kollat på en jättebra film (a bride for christmas med en av mina favoritskådespelare, Arielle Kebbel), ätit god mat och tittat på solsidan. Nu tittar jag på en thriller med mamma och pappa. Så himla underbart med lov! 
Jonna

De är så otroligt bra! Läser igenom alla på engelska nu, är på sjätte boken.. håller med. Fenixorden är tjock...

God jul :)

Svar: åh jag måste också läsa dem på engelska någongång! så himla bra
//Lovisa

2013-12-22 / 22:00:43
http://karlssonjonna.blogg.se
Bianca

ÅÅH PIKMIN<3

Svar: hahahha bästa spelet!
//Lovisa

2013-12-22 / 23:24:44



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: