2013

Tänkte som vanligt göra en liten årsresumé, det är ganska intressant ändå att se hur mycket som hänt under ett år.  
 
JANUARI
I Januari var jag den nervösa tjejen som bytte skola och klass. Jag tror faktiskt att det kan vara det absolut bästa jag gjort i mitt liv, på riktigt. Jag mådde verkligen dåligt på den förra skolan och i den förra klassen och jag är så stolt över mig själv att jag faktiskt gjorde någonting åt det. Idag har jag kul varje dag i skolan eftersom att jag nu har fem helt underbara tjejer att hänga med dag ut och dag in. Älskar hela skolan, klassen och mina lektioner. Är verkligen, verkligen nöjd. Förutom att jag bytte klass var jag också överlycklig över min macbook, längtade tillbaka till sommaren, var på kryssning till Finland och fotade ute i snön. 
 
FEBRUARI
I februari var jag upp till Skellefteå och hälsade på mormor, morfar och min mosters familj. Firade alla hjärtans dag med Simon och han var så söt som kom till min skola på min rast och gav mig geléhjärtan. Jag hade självklart lockigt hår eftersom min hårutmaning fortfarande var igång!
 
MARS
Firade hela två år med Simon. Jag längtade som tusan efter vår och sommar vilket visade sig genom alla kollage med bikinis, shorts och linnen. Annars hände inte mycket förutom att jag hade jättekul på mammas jobb... 
 
APRIL
I April fyllde jag 17 år, löptränade jättemycket, jag började räkna ner till sommarlovet och stressade över skolan och nationella prov. Annars hände inte mycket alls. 
 
MAJ
Sommaren började komma i maj och fina vårblommor som ploppade upp överallt. Simon och jag åt subway i stadsparken och badade och solade hela dagarna. Vi fiskade och grillade med några gamla kompisar och kunde cykla in till stan. Hade hur mycket som helst i skolan. Jag köpte sommarkläder och började verkligen bli redo för sommarlov.  
JUNI
Äntligen var det sommarlov. Dagarna fylldes med bad, glass och solande. Träffade kompisar och var med Simon. Åkte till London med min familj i 5 dagar vilket var helt underbart. Shoppade en massa och såg mycket. Kommer absolut åka tillbaka flera gånger!  
JULI
Åkte på en helt underbar resa till Skåne i husbilen med mamma, pappa och Simon. Det var så jäkla underbart väder och så himla fint att det kändes som om vi var utomlands. Såg Robin Stjernberg framträda och tog en massa kvällsdopp med pappa i Hållsta. Träffade fina vänner och hade den årliga traditionen att spendera en solig dag i Näshulta med Louise. Åkte till Stendörren och badade i havet, så himla underbart där! Var även uppe i Skellefteå och hälsade på släkten, badade i havet med kusinerna och hade det underbart ute i sommarstugan. 
 
AUGUSTI
Hade mysdagar med Hanna och badade i timmar i sträck. Vi tog även en shoppingdag i Stockholm som var helt underbar. Hade picknick med mina fina vänner och fikade med mina kära kompisar från högstadiet. Såg Gyllene Tider ute i Sundbyholm, åkte till Lager 157 och gick på bio. Badade så himla mycket hemma hos Simon och bara njöt av våra fina sommardagar. Cyklade överallt och läste mycket Harry Potter. Sedan började skolan igen och jag slutade i volleyboll. 
 
SEPTEMBER
Det blev dags för höst igen och vi tog långa promenader ute i skogen. Jag köade i timmar på ticnet och fick tag på ståplatsbiljetter till One Direction nästa år med Hanna och Clara! Plugget drog igång på riktigt. Åt pannkaka, plättar eller äggmacka väldigt ofta. Spydde i skolan på fredagen den 13:e hahaha som ett resultat efter min övernattning med tjejerna. Fotade många självporträtt. 
 
OKTOBER
Mamma och jag åkte till Stockholm för en dag. Det började bli färgglatt ute men lite kallare. Bloggen fylldes med bilder på mina frukter och smoothies istället för bilder utifrån. Bakade mycket hemma hos Simon, myste med fika med min fina Louise och hade tacokväll med Hanna. Tittade slut på Vampire Diaries och började kolla om Glee från början istället. Gick runt i skogen och fotade alla fina löv. Min iphone började fucka ur på allvar vilket gjorde mig sur på heltid. Blev gladare av tisdagar då Hanna och jag åt på Subway efter simningen hihi. Fick höstlov och vilade upp mig inför sista biten av terminen. 
 
NOVEMBER
Hade tacomys med Hanna igen, fikamys med Louise igen och det bakades och åts mycket. Var på Afternoon tea med släkten för att fira mamma och det är verkligen paradiset för oss sötsaksberoende. Köpte ett nytt objektiv eftersom att min hårutmaning äntligen var sluuuut!! Fick en underbar kamerarem av kamda.se och gick på bio. Hade en jäkla massa i skolan så satt och pluggade dag ut och dag in. Fortsatte läsa bästa Harry och hade det allmänt bra. 
 
DECEMBER
Nu är vi här, i December. Det har varit stressigt i skolan för att bli klar med det sista innan man kunde säga hejdå till ännu en termin. Det har bakats julgrejer i form av kola, praliner, lussebullar och pepparkakor. Jag har fått min nya iPhone 5s. Det har firats jul och öppnats julklappar. Det har tagits det lugnt med läsning, bad i badkaret och varm choklad framför TV:n. Har läst ut alla Harry Potter. Har gått på bio med Hanna och börjat rita igen. 
 
2013
Jag är faktiskt så himla nöjd med mitt år. Det kanske inte har hänt jättemånga spännande saker men det är faktiskt det som jag tycker är skönt. Jag har helt enkelt haft det lugnt, skönt och bra. Även om jag har stressat ihjäl mig vissa perioder i skolan så har jag klarat av allting och tagit mig ur det levande. Min sommar var så himla bra, full av bad, glass, sol och vänner vilket är precis som det ska vara tycker jag. London-resan var verkligen ett stort plus i kanten på mitt år, det var hur bra som helst. Även resan till Skåne var helt underbar och kommer sent glömmas. Jag värdesätter också mina mysiga kvällar ensam med en skål frukt och en bra serie. Jag tycker om att ta det lugnt så då gör jag det. Ett helt år har gått och det har varit helt fantastiskt. Och snart är det dags för ett nytt. 
 
Ellen (alatariel)

Kul att läsa detta inlägg, då man kommer ihåg många av händelserna. ^^ Fint år du haft. :)

Svar: vad bra! ja precis, man glömmer så lätt bort småsaker! jag trodde t.ex. att det var förra sommaren jag var i london... haha!
//Lovisa

2013-12-30 / 20:12:55
http://alatariel.papper.fi



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: