recap latest days

Har haft mycket för mig nu de första dagarna på detta år!
Jag började året med att operera mig; jag hade haft en stor, växande knöl i ena bröstet sedan ungefär ett år tillbaka. Den var helt ofarlig men ändå så himla stor att det var bra om jag tog bort den, så det gjorde jag med stor glädje då den gav väldigt mycket obehag... Var dessutom en bra erfarenhet för mig som blivande sjuksköterska, jag noterade massor där under mitt besök, haha! Var såklart lite hängig och småledsen dagarna som kom men Philip och jag orkade i alla fall med en dag på Mall of Scandinavia tillsammans med min familj där vi strosade runt lite, körde lite spel och såg nya Star Wars-filmen (som jag dock mest sov bort p.g.a. mina mediciner, lol). Sen har jag också hunnit med att träffa Jalina och checkat in hennes nya lägenhet, det var ett tag sen vi setts innan så det var roligt med en liten update om hennes liv. Jag har också bockat av ännu en tenta, har dock inte fått svar än men det kändes jättebra så jag håller mina tummar att få slänga anatomin åt sidan helt nu! I lördags blev det firande för Felicia som fyllde 22 år i söndags, kan inte fatta att vi blir tjugotvå år gamla...!! Vi firade i alla fall med supergod mat och vin, precis som man ska. :-) Förutom allt det jag har rabblat upp så har jag dessutom hunnit jobba, och appropå att jobba så var jag även på en arbetsintervju för ett jobb inom hemtjänsten och redan dagen efter fick jag veta att jag fick det! Ska bli superroligt att få prova på och börja samla på mig erfarenheter redan nu, känner att jag gärna vill få en lite stadigare grund att stå på i mina sjuksköterskestudier. Så det blir nog lite extra där också i vår och framförallt i sommar, ser fram emot att lära mig nya saker! 
 
Jag saknar mina ögonbryn. Har lyckats förstöra dem helt..
 
Den här veckan har bestått av låånga dagar i skolan bara babblandes om bakterier, kanske inte det allra roligaste men jag har ändå en så himla skön känsla i magen nu över allt med skolan. Det känns verkligen som att jag har valt rätt! Förut var jag väldigt osäker men det känns som att jag har landat lite i mig själv och vad jag vill nu. Så himla skönt. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: