veckans

Hej igen min lilla blogg. Det blir inte särskilt många uppdateringar här, men jag kan inte för nåt i världen förstå hur himla snabbt tiden kan gå. Jag tycker månaderna flyger framåt, jag hinner inte alls med. Det gäller samma för den här veckan, det är redan torsdagkväll när det känns som att min hjärna är kvar i en måndag. Men min vecka har hittills varit, och kommer fortsätta vara, riktigt bra!
 
I måndags hade vi kursstart för våra två nya kurser folkhälsovetenskap & anatomi + fysiologi. Det kommer bli så sjukt mycket att få in i hjärnan nu på ca tre veckor till tentan med latinska namn på allting i hela kroppen och dessutom hur allting i kroppen fungerar från celler till nervsystem till alla organ till saker jag inte ens kan nämna med ord än. Men samtidigt känns det ändå ganska roligt och intressant.
 
I tisdags var jag så himla duktig här hemma och verkligen städade arslet av mig själv. Jag bytte och tvättade våra sängkläder, jag städade hela badrummet, jag började plocka undan på balkongen och värst av allt: jag rensade avloppet under badkaret. Jag kan summera det med två ord: fy fan. Efter en dag av städande (+ typ fem avsnitt av Stranger Things) så förtjänade jag att ha lite roligt. Så pappa, Philip och jag lyxade till det med världens bästa American Pizza och gick sedan vidare mot bowlinghallen. Det var riktigt roligt! 
 
Igår hade jag en liten föreläsning i skolan och efteråt hämtade Hanna upp mig och vi styrde bilen mot Västerås. Vi åt lite lunch, gick runt och kikade lite och köpte faktiskt också en del inne på Erikslund. Det var skönt att bocka av några julklappar och att ha fått lite inspiration till några, för om det är något jag hatar så är det stressen inför jul och känslan av att man absolut inte har en enda aning vad man ska köpa. Det var såklart också väldigt mysigt att catcha up lite, det går ju så länge mellan gångerna vi ses ibland.
 
Idag har jag haft världens segaste skoldag men vi kan redan bocka av ett seminarie. √ Annars har inte så mycket hänt förutom att vi åkte och köpte mat på Max & donken och jag fick inte med min vitlöksdipp så jag bokstavligen fick ADHD-anfall hahah. Annars har vi slappat i soffan framför bonde söker fru & stranger things.
 
Imorgon är det äntligen fredag! Efter skola för min del och jobb för Philips del så ska vi möta upp några vänner för lite kvällshäng på Pinchos och sen får vi se vad vi hittar på.
 
Lördag har jag inte riktigt några helt bestämda planer än så vi får se hur det blir, men oavsett så vet jag att jag ska ta en sån fet jäkla sovmorgon med Philip och sen fixa frukost på sängen och titta på TV tills klockan blir alldeles för mycket. Men vi hinner ju liksom aldrig med sånt, han åker hemifrån halv sju varje morgon, och på helgerna jobbar alltid jag. 
 
Söndag är det work all day och sen ska jag hem till pappisen & mammisen för att fira farsdag. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: