friday

Idag har jag dragit världens största suck av lättnad, jag är äntligen klar med min naturkunskapskurs som jag läst på distans, deltid under 10 veckor. Jag behöver den för att vara behörig till sjuksköterskelinjen jag vill gå i höst. Gud vad jag har varit stressad, har typ inte varit mig själv alls, att försöka få ihop heltidsjobb, deltidsplugg och allt som heter livet har inte varit det lättaste. Men nu har jag klarat det! Ibland är jag bara för bra. 
 
Annat roligt som hänt på senaste tiden är att jag & Philip lite huxflux har blivit jourhem åt två supermysiga kissar. De ska bo hos oss tills de blivit sålda av katthemmet. De är lite jobbiga (läs: asjobbiga på natten då de typ kör maratonlopp skrikandes i hela lägenheten runt runt) men vi glömmer helt plötsligt bort det så fort de kommer mjauandes och pussandes och vill lägga sig mitt på en för att sova. 
 
En tredje fantastiskt bra grej är att skatteåterbäringen äntligen tagit sig in på mitt konto!!! Jag blev så lycklig att mina ben rörde sig helt okontrollerat in på plantagen där jag köpte upp allting i blommor. Okej nä inte riktigt, en stor summa flög rätt in på sparkontot, men det är verkligen sorgligt hur mycket glädje pengar kan ge en. Blommor med!
 
Man kan ju inte bara vara rakt igenom positiv om man heter Lovisa så här kommer dagens neggo: Blir en halv ledig helg för mig den här veckan, imorgon väntar ännu en dags jobb. Men inte så konstigt när man är jag och inte kan ha en sund relation till jobb. En kombo av att tro att man orkar allt i hela världen och att inte kunna säga nej. Min RC berätta för mig häromdagen att han kollat hur mycket jag jobbade i juli förra året: över 210 timmar. Och jag tyckte det var roligt. Numera orkar jag inte ens gå upp ur sängen.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: