årsresumé

Det bästa med att ett år tar slut är att få göra årsresumén till bloggen. Jag tycker verkligen att det är så himla roligt att sitta och titta igenom min egna blogg för att komma ihåg allt som hänt, man får så många minnen tillbaka och inser att man faktiskt har gjort riktigt roliga saker under året trots allt.
 
Jag har varit på tre resor detta år; Spanien i februari, Grekland i september och England i slutet av oktober med Hanna. Jag älskar verkligen att resa, och att få ha åkt på tre resor bara under detta år är jag så himla tacksam över. Det har varit så roligt och så skönt att få komma iväg på lite annat. 
 
Andra roligheter som gjort mitt 2014 riktigt bra är alla konserter jag varit på. Först och främst var jag på One Directions konsert i Juni, där mitt favoritband 5 Seconds of Summer var förband (!!). Vi var dessutom på 5sos akustiska spelning i Södertälje, där vi - med riktigt jävla tur - fick gå upp och prata med dem. Det var helt sinnes och förstår ännu inte att det verkligen hände haha, ja - min kärlek till detta band är patetiskt och pinsamt men jag kan inte hjälpa det. De är så underbara. Men förutom det har jag även varit på bästa Ed Sheerans konsert som var helt magisk och även Idolfinalen där vi såg bland annat One Direction, Darin, Danny och alla idoler!
 
Annat roligt under året som gått är att jag fyllt 18 år och därmed haft många roliga kvällar ute med mina vänner! Jag tog också det efterlängtade körkortet och köpte efter ett tag min alldeles egna bil. Jag sommarjobbade även på Parken Zoo från mars till september, och det var ett så himla fantastiskt roligt sommarjobb även om man inte tyckte det hela tiden då. Ytterligare en grej som förgyllt mitt år är att jag börjat volontära på katthemmet, det är så himla mysigt och det gör mig så varm i hjärtat. 
 
Beskriv 2014 med tre ord: händelsefullt, roligt men lite stressigt. 
 

Vad var extra bra med året? Just att det var så händelserikt! Man hade hela tiden någonting att se fram emot, om det så var en resa, en konsert eller en rolig kväll med vänner. 

 
Vad var extra dåligt med året? Att min fina lilla morfar somnade in. Saknar honom väldigt mycket, han var en sån glädjespridare som alltid var på bushumör. Men tillslut blev han väldigt sjuk och jag tror att han mår bättre där han är nu. Kommer alltid tänka på honom med ett leende på läpparna i alla fall. ♥ 
 
Vad önskar du att du gjort mer? Önskar att jag hade umgåtts ännu mer med mina fina vänner, vänner är så viktiga att ha och just mina tycker jag om väldans mycket, allihopa. 

 

Vilken är årets bästa låt? Som vanligt kan jag aldrig säga en låt, men måste säga Sleeping with Sirens cover av Iris (även om Jalina visade mig den bara för några veckor sen), men det är en av mina absoluta favoritlåtar i hela världen och just deras cover på den var perfektion. Annars tycker jag Home to mama med Justin & Cody Simpson, eller I'm a mess med Ed Sheeran, den har jag lyssnat på varje dag hur länge som helst. Och varenda låt från 5sos albums går också bra, hehe. 

 

Hur har året 2014 varit överlag? Det är väldigt svårt att säga för mig, för det har varit så himla bra men samtidigt så jävla sämst, om ni förstår vad jag menar? Jag har åkt på tre hela resor detta år, och eftersom jag verkligen är en riktig sucker för resor så har de tre gjort året väldigt roligt, spännande och annorlunda. Det har även varit så himla roligt med allt som har med att fylla arton att göra; att ta körkortet, få känna lite frihetskänsla och alla roliga utekvällar med fina vänner. Dessutom har jag gått på många konserter (något jag också älskar så förbannat mycket) vilket också har bidragit till mycket lycka detta år. Men året har också inneburit mycket tråkigheter, och kärleken har varit svår i år både för mig och många nära vänner. Men man överlever sånt också, så överlag tycker jag ändå att året har varit bra men med lite motgångar. 

 

Några nyårslöften? Det enda jag vet är att jag vill ta tag i bloggen mer 2015, jag vill inte tappa bloggandet för det är något jag verkligen älskar. 

 

Vad ser du fram emot 2015? Studenten helt klart, blir helt bubblig i magen av att tänka på lyckan när allt är klart, när allt är inskickat och man inte behöver lära sig något mer. Frihet! Men också allt innan studenten som kryssningen, alla fester och balen, det kommer nog bli så himla, himla roligt. Åh! 

 

Några mål 2015? Ett mål är att jag på ett eller ett annat sätt ska resa. Om det blir till Australien i flera månader med några vänner, en tågluff kanske eller bara nån mysig resa någonstans får vi se, men har i alla fall en London-resa inbokad i juni med mammi, min moster och mina kusiner. Kommer vara bäst! 

 

Tror du att år 2015 kommer bli bättre? Ja det tror jag verkligen! Håller tummarna för det. 

 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015? Njut av det du har, var glad och ta var dag som den kommer!
 
Tovvsan

Verkar ändå som ett bra år! Hoppas att ditt 2015 blir ännu bättre!

2014-12-31 / 11:04:00
http://tovvsan.blogspot.se/
Emma Surell

åhh älskar årsresuméer de är så mysiga <3 ditt år låter rätt bra hörrudu och 2015 kommer bannemig vara ännu bättre (förutom alla roliga student grejer du kommer ha m.m ---> 5sos, 1d !!! lots of love <33333

Svar: ååååååååååh vill ha maj nuu jag döööööör. puss på dig, ha ett bäst år<33
//Lovisa

2014-12-31 / 16:36:16
http://emmasurell.blogg.se
Anton

vilket härligt år eller och är så jääkla avundsjuk att du har studenten och allt framför dig, njut bara av att du har det framför dig haha!!

Svar: hahahahhaa ja det gör jag verkligen!!!
//Lovisa

2015-01-09 / 22:42:48
http://antonsfoto.webblogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: