how to: penseleffekt!

Jag såg videon på moderskeppet men det var inte särkilt avancerat så jag tänkte att jag kan lägga upp ett snabbt tips här för er erfarna photoshopare därute som inte behöver sitta och kolla på hela videon! Om du är lite ny i photoshop och kanske inte vet hur man gör saker redan så kan du titta på moderskeppets video
 
1. Öppna bilden du ska använda och dublicera bakgrundslagret. 
2. Ladda hem de här penslarna (skulle länken inte funka av någon anledning så gå in på Brusheezy.com, sök på Watercolor och ta penselpaketet med blå, rödorange och lila färg) och ladda in dem bland dina penslar i photoshop (obs! du kanske måste extrahera dem innan).
3. Gör bakgrundslagret helt vitt (eller någon annan färg). Gör sedan lagret med bilden till en lagermask, invertera lagermasken (CMD+i eller CTRL+i).
4. Ta penseln, välj en av penslarna du nyss laddat in och se till att penseln har vit färg. Börja rita fram det i bilden som du vill ska vara med! Ångrar du dig och ritar för mycket så ändra färgen till svart och rita över det som du inte vill ska vara med. Ett tips är att prova dig fram med flera olika penslar! 
LOVISA [ foto & vardag ]

Så himla fin bild Lovisa :D

2013-02-25 / 21:20:23
http://llovisafritzson.blogg.se
Tove

Heej, jag älskar verkligen din blogg! Sjukt fina bilder!!
Lust att kolla in min?
Tack!

2013-02-25 / 22:50:38
http://www.tovvsan.blogspot.se
Maja

Hur gör du när du ska på dina bilder, gissar på att du fotar i RAW, eftersom det inte går att öppna upp dom utan att öppna photoshop. :)

2013-02-26 / 20:31:40
http://majakuoppala.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: