surikat

Godmorgon! Idag ska jag träffa min fina Jonna och vi ska faktiskt gå på Parken Zoo idag, bara för att vi alltid gjorde det när vi var små. Ska bli kul, var så länge sen jag var där och faktiskt gick runt i själva djurparken. Måste ju bara erkänna att gå på zoo är ju det bästa som finns, typ! Självklart hänger kameran med men vi får se hur mycket jag fotar, ska ju försöka vara ett kul sällskap för Jonna också haha.. ;)
Dagen till ära så rotade jag fram två bilder från Parken Zoo, från 2010! 
Alice Gustafsson

coola bilder!

2012-07-18 / 15:51:17
http://aliceaphotodream.blogg.se/
Sophia

Hej Lovisa! Först av allt vill jag säga att du alltid tar så otroligt fina bilder! :) <33 Och sen tänkte jag fråga dig om en grej, det är så att jag funderar på att sälja min Sony NEX-5 kamera och sen köpa antingen en Canon eos 60D eller en Nikon D7000, de kostar ungefär lika mycket. Därför tänkte jag fråga dig vad du tycker om din Nikon D7000? :) Är den bra osv och vet du någon skillnad mellan Canon och Nikon?

Ps. Jag vet att det är mycket begärt av dig att sitta och svara på det här så därför vill jag att du absolut inte ska känna någon press! :)

Svar: Heeeeeeej och tack så supermycket!! Jag kan inte svara på om Nikon eller Canon är bättre, dock föredrar ju JAG Nikon eftersom att jag är van vid det haha! Dock tycker jag att Nikon känns proffsigare och coolare, typ alla världskända fotografer har Nikon haha... :) Nej men det är bara som jag tycker, om du ska vara säker på att du gör rätt val så kan man ju åka till typ Expert eller nån sån butik och faktiskt känna på båda kamerorna och kolla vilken som har bäst knappar så det blir tillgängligt och fota o.s.v. och så att greppet i handen känns bra! Vilken kamera som är tyngst är ju också bra att känna, om det blir för tungt eller om det är jobbigt om en kamera är för lätt! Men jag är SUPERNÖJD med min D7000, älskar den supermycket! Verkligen mitt bästa köp i hela mitt liv :). Så jag tror faktiskt att vilken du än väljer så blir du nog inte besviken! :)
//Lovisa

2012-07-19 / 09:39:00
http://byfiia.blogg.se
Sophia

Ååh tack så jättemycket för att du tog dig tid att svara på kommentaren! Verkligen betydelsefullt för mig! :D
Ja haha jag har lagt märke till det jag med, att typ alla proffs fotografer använder Nikon så det märket ligger högst på listan! :D så jag förstår att det märket kan ju verkligen inte vara dåligt! Jag har även läst lite om Nikon D7000 och den låter grym precis som du säger! :) Jag tänker göra precis som du tipsade om, alltså åka till typ expert eller nåt ställe och känna på kamerorna och sånt :)) Det blir bäst så! :) Och åter igen, taaaaaack så superdupermycket för att du tog dig tiden att svara!! :DD

Svar: Ingen orsak, lycka till!!!!!:D
//Lovisa

2012-07-19 / 17:21:21
http://byfiia.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: