hårtips

Tre av mina favoritprodukter för håret: Kérastase elixir ultime hårolja / Aussie luscious long deep treatment / Schwarzkopf moisture kick spray conditioner. 
 
Jag älskar alla tre av de här produkterna! Oljan tar jag i håret efter tvätt och i topparna då och då när de är torra, håret blir silkeslent och ser mycket finare ut. Spraybalsamet har jag i på morgonen och efter tvätt och gör håret lättborstat och lent. Inpackningen är jättesuperbra! Jag har även provat deras "take the heat"-inpackning och "frizz remedy"-inpackning vilka båda också är superbra. Håret känns så mycket fräschare efteråt. Ett stort plus är att alla tre produkter luktar gott! 
 
Jag vill också bara klargöra att vi alla har olika hår och att alla produkter inte fungerar på alla! Mitt hår är ganska tjockt, lockigt och blir väldigt lätt torrt. Jag provade den såkallade "balsammetoden" för något år sen men jag orkade inte riktigt hålla koll på allt. Man ska ju kolla upp vilka alkoholer som finns i alla ens hårprodukter och jag kände att jag inte riktigt orkade med det. Men jag har inte gett upp helt utan kör på en liten egen balsammetod som jag har märkt att mitt hår mår mycket bättre av. Jag använder bara schampoo någon gång i veckan just för att mitt hår är så himla torrt. Mitt hår blir inte flottigt så lätt så för mig räcker det om jag tvättar håret noga en gång i veckan och bara använder balsam och inpackning de andra gångerna. Balsam tar ju bort smuts och sånt där också! Jag har läst mycket om det här och tar ditt schampoo slut före ditt balsam så gör du förmodligen fel. Ett tips när det gäller inpackning är att låta det sitta inne så länge du bara kan. Du kan antingen ta i inpackning i håret, gå ur duschen, ta en varm handduk och linda in håret i och sitta någon timme medan du gör någonting annat innan du sedan sköljer ur det, eller så kan du sitta i en varm bastu med inpackningen i. Inpackningen fungerar bättre ju längre den får sitta i och ju varmare det är. 
 
Några konkreta tips för ett friskare hår: 
♥ Undvik toffsar med metallspännen
♥ Sov med flätor
♥ Undvik värmestyling så mycket det går
♥ Använd värmeskydd
♥ Vårda ditt hår med inpackningar minst en gång i veckan
♥ Skippa schampoot ibland om du inte behöver det
♥ Torka håret försiktigt med handduken
♥ Använd hårolja om håret är torrt
♥ Spraya i spraybalsam om håret är lite tovigt
♥ Massera hårbottnen 3 minuter om dagen så växer det fortare
♥ Drick mycket vatten
♥ Föna håret minst 20 cm ifrån håret
♥ Ät mat med e- eller b-vitaminer
♥ Låt alltid håret självtorka
♥ Klipp nån cm av håret ungefär varannan- var tredje månad. Friska toppar ger friskare hår! 
 
elin wahlberg

bra tips :)

2013-10-28 / 14:24:41
http://elinwahlberg.blogg.se/
Sofie

Bra produkter!

2013-10-28 / 14:32:22
http://www.laviesaine.blogg.se
Sofia

Bra tips! :)

2013-10-28 / 14:58:08
http://skimmer.blo.gg
evelina

Bra tips :)

2013-10-28 / 16:20:17
http://evelinabohman.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: