i am back at it

Alltså wow. Att det har gått typ två hela år snart sen jag senast skrev här. Tiden bara rusar förbi bokstavligt talat och man inser det alltid först efteråt. Att på bara tio sekunder tänka igenom lite snabbt vad som hänt under de senaste två åren och komma på typ femtiomiljoner saker säger en hel del. På typ 730 dagar händer pretty damn much. Jag har tagit studenten för fan!, fyllt 20 barre & fått springa runt inne på systemet, insett vilka ens riktiga vänner är, blivit kökschef på jobbet, lyckats charma till mig världens bästa pojkvän, färgat håret och även varit ute i världen och flängt lite på en backpacker-resa med Ida i två månader till Thailand och Australien. Det sistnämnda skulle man ju kunna skriva en hel bibel om, skäms lite att jag inte bloggade under den här tiden! Skrev som tur var dagbok istället så man kan minnas alla roliga små detaljer. Men gud i havet vad glad jag är över den resan i alla fall, även om allt inte var en dans på rosor som man kanske drömde om innan så lärde man sig otroligt mycket om life och om sig själv, vi upplevde helt sjuka saker som att vi (!!!!) hoppade fallskärm, dök i stora barriärrevet, sov på en båt mitt ute i ingenstans under stjärnorna, surfade (trots min extrema hajfobi), badade i vattenfall och volontärarbetade, för att bara nämna några. Det var så värt allt slit vi lagt ner på att försöka tjäna ihop så mycket kosing som bara gick och det var värt att vi sedan lyckades spendera vartenda öre av det hahaha. Det var verkligen en fantastisk resa som jag är så himla glad över att vi faktiskt åkte iväg på. 
 
Balen och studenten 2015, very fun yes yes. 
 
Om man ska ta upp pojkväns-delen igen så kan jag göra en liten snabb genomgång av det också. En liten mupp bestämde sig en dag för att börja på mitt jobb och sedan vips så var vi här där vi är idag. Så känns det i alla fall, haha! Nu är det ju snart ett år sedan han började, återigen går tiden hur fort som helst, och vi har snart varit tillsammans i 5 månader. Det började på så bra sätt det bara kan, vi klickade direkt och blev jättebra vänner först, vi tyckte om varandras sällskap och hade nästan för roligt på jobbet, sedan insåg vi nog båda ganska direkt att vi ville ta det längre. Jag var egentligen ganska trött på killar men jag kunde bara inte motstå this one hehe. Nej men åh, skulle ta mig förevigt om jag skulle försöka förklara varför och hur mycket jag tycker om honom, men han är verkligen bara världens bästa. Han får mig att skratta och må bra precis varje dag, han gör mitt liv mycket bättre helt enkelt. Med dig så känns allting så naturligt. Det är så himla konstigt att en dag så kommer en ny människa in i livet och det kan förändra precis allting. Kan inte ens föreställa mig mitt liv utan honom, jag hoppas verkligen att det aldrig kommer en dag där vi inte längre går hand i hand. Jag älskar dig!!
 
Annars så jobbar jag i princip varendaste evigaste dag, finns inte mycket tid över till annat tyvärr - det tråkiga livet med heltidsjobb. Men för det mesta känns det som att vara hemma när jag är på jobbet, har ju i princip bott där i över ett år nu. Om man skulle räkna på det så skulle jag faktiskt inte bli förvånad om antalet timmar spenderade på jobbet är fler än timmarna spenderade här hemma, ett tag fick jag till och med jobb-stopp av min rc för jag jobbade alldeles för mycket, haha! Men jag trivs för det mesta himla bra och känns kul att jag sedan några månader tillbaka är kökschef, om inte annat så låter det bra på cv:t sen. Motivationen just nu är att bara knega knega knega och få ut en så hög lön som möjligt så att ett lägenhetsköp inom en snar framtid blir möjlig. Jag har säkert tagit rekord i antalet uppdateringar per dag på hemnet, otålig som jag är letar jag irriterat efter den perfekta lägenheten. Men det är ju en lång process; när man väl hittat någon man verkligen gillar så ska man ju lyckas vinna budgivningen också. Men jag kämpar på! Egentligen är det ju ingen stress, men bara tanken på det gör mig så glad... att få göra en liten omstart av sitt liv och ha sitt eget helt enkelt. Bara vara vi två. Men självklart är det blandade känslor & tankar, när jag precis nyss nästan vann en budgivning - då blev det känslokrockar deluxe i hela kroppen. Jag ville det så mycket men var samtidigt helt vettskrämd. Men jag känner verkligen att det är dags för det steget nu och det var länge sen jag var så taggad på någonting som jag är på det här. Man ramlar in på sida efter sida med sängar, soffor, mattor, garderober m.m. och jag blir till och med sugen på att gå och köpa diskmedel & badrums-rengöring???
 
Ja, det får man väl kalla en snabbrepris av mitt liv då från våren 2015 tills nu. Ni har väl inte missat så mycket egentligen, det viktigaste får jag visa er sen. När mina vänner började blogga igen kände jag att jag nog borde haka på trenden, det är ju både skönt och roligt att bara få skriva av sig lite då och då. En stor fet kram på er allihopa som fortfarande läser här! 
 
Sanna I.

Åh vad kul att jag hittade din blogg igen! Såg din inläggsbild ploppa upp på 'Bloggspaning' och tyckte att jag kände igen bilden! Jag ska följa dig troget! ;)

Kram, Sanna I.

2017-02-09 / 23:30:18
http://imarginalerna.webblogg.se
Alma

ååh vad kul att du är tillbaka!! jag har precis börjat igen också! :))

kram

Svar: jaaa såg det!!! can't stay away tydligen, en gång bloggare alltid en bloggare verkar det som! kram!!
//Lovisa

2017-02-13 / 10:41:40
http://almawiola.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: