lista

Bloggtorkan är ett faktum så jag snodde en liten lista. 
 
Hur gammal är du? Hela arton år. Borde känna mig stor men känner mig liten. 

 

Hur gammal känner du dig? Ungefär 14. Det var en bra tid. 

 

Vad har du gjort i dag? Vaknat & dragit mig till skolan är det jag har åstadkommit idag. 

 

Vilken film såg du senast? Jag kollar sällan på filmer, pga föredrar serier.

Men senaste filmen var nog "if i stay", den var väldigt fin. Blev nog lite kär ändå.  

 

Vilka serier kollar du på nu? Just nu kollar jag pretty little liars från start

men vampire diaries när det kommer ut ett nytt avsnitt, och borde ta

och se de senaste av walking dead och sons of anarchy också...

 

Vem ringde du senast? Det var nog Jalina igår på sacomässan där det var omöjligt att hitta igen sina människor. 

 

  
Är du besatt av någonting? Ja det kan man nog minst sagt säga, kan väl bland annat rabbla upp till exempel cola, pojkband och att hitta filmkärlek. Kan göra en liten längre lista egentligen men besparar er det.
 

Är du rädd för blod? Är nog inte rädd för själva blodet men är det mycket av det blir jag rädd pga att jag har en sjuk rädsla för döden. Vill inte, förstår inte & accepterar inte döden. 

 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Befinner mig i skolan, i ett fult klassrum med en ganska mysig klass. 

 

Nämn tre saker du älskar. Älskar coca-cola, kärlek och katter.

 

Nämn tre saker du hatar. Hatar smask, gäspar som låter och att känna sig nere.

 

Vad oroar dig? FRAMTIDEN 

 

Vilken färg är dominerande i din garderob? Har nog mest svart & vitt! 
 

När vaknade du i dag? Kring 9, så skönt. 

 

Vilken är din favorithögtid? Julen är min absoluta favorit.

Älskar känslan, att få ge och få julklappar och att dricka glögg med en lussebulle till.  

 

Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Varsomhelst där det finns lite sol & värme.

 

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?

Någon sådan plats kommer jag inte på just nu faktiskt, men känner lite så om skolan hehe. 

 

 
Hur vill du tillbringa din pension? Vill vara en söt, pigg & alert liten gumma som dricker vin i Italien eller någonting. Och bakar kanelbullar med mina barnbarn.

 

Vad lyssnar du på just nu? Min favvis just nu är i'm a mess med bästa Ed, blir mycket av honom nu. 

 

Har du någon gång brutit ett ben? Nej det har jag inte, är för försiktig av mig. 

 

Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 

Hm, COLA, sen är det nog oboy + mjölk, min favorit vanilj-yoghurt och start-müsli till det!! 

 

Vem är din favoritkändis? Måste självklart säga min biggest crush ever,

mr Perfect aka Luke Hemmings, men skulle kunna göra en milslång lista om ni vill??

 

Vad är du på för humör just nu? 

Är ganska så neutral och längtar mest hem för att bara vara i min säng och glo på serier. 

 

Vilka världsdelar har du varit i? Har aldrig satt min fot utanför Europa, än. 

 

Snarkar du? Nej inte vad någon någonsin sagt, däremot pratar jag i sömnen

ganska enormt mycket och brukar väcka mig själv pga det.

Har t.ex. sjungit massor, men mest brukar jag skrika för att få ur mig lite ilska.  

 

Hur går du helst klädd? 

Har helst ett par av mina trehundrafemtio svarta jeans plus någon skön,

lurvig tröja bara för att man är för trött och hängig för att inte ha på sig någonting mysigt. 

 
Vilket stjärntecken är du född i? Jag är oxe.

 

Vilket är ditt favoritgodis? Typ alla sura godisar, bäst är nog S-märken eller sura dragster. 

 

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 

Beror på vilken skola vi snackar om, i lågstadiet var det nog svenska,

i högstadiet lätt syslöjd och nu på gymnasiet är jag på en ungefär likadan

nivå i de flesta kurser men mina favoritkurser är nog mattekurserna. 

 

Vad har du på dig just nu? 

Har ett par mörka jeans, svart topp och svarta skor. Lika tråkig som torsdagar. 

 
Vilken är din favoritaffär? 
Så svårt att bara säga en, men i klädväg köper jag nog mest från bikbok
men bäst generellt måste ju vara bodyshop för det är så himla mysigt.  

 

Vad har du för storlek i kläder? För det mesta S.

 

Vad köpte du senast? Cola hihi. 

 

 
Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? 
Skulle nog vilja ha ett tält, en vän och en kniv eller någonting. 

 

Är du morgon- eller kvällsmänniska? 

Är ganska så trött både på morgonen och kvällen haha men väljer kvällsmänniska. Mornar suger. 

 

Senaste filmen du såg på bio? Mockingjay part 1! 

 

Har du blivit sydd någon gång? Nä som tur inte, vet inte om jag skulle överleva det. 

 

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? När jag var åtta år gick jag i tvåan

på världens bästa skola, lekte med mina små kusiner och spelade fotboll. Var nog ganska problemfri! 

 

Vad var det sista du åt? En banan<3

 

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 

Brukar behöva sätta klockan på 06:40, 06:45, 06:50, 06:55 och 07:00 om jag ska komma upp innan 2015.  

 

Har du något tatuering? Nej, inte än, även om jag vill.   

 
När flög du senast? Flög senast till och från England på höstlovet.

 

Vilken är den roligaste träningsformen? Kanske volleyboll. För det är inte så himla jobbigt. 

 

Har du några husdjur? Ja, mina två gosekissar Sigge & Siri. 

 

Vill du gifta dig? OM jag vill. Längtar.

 

Vilka är dina största svagheter? 

Att jag blir så himla nerkärad i för många människor, och att jag övertänker allting. 

 

Har du, eller har haft, något smeknamn? 

Ja, min kusin Sebbe säger alltid Lollo, morfar kunde också säga det,

och Lovis kan Julia säga haha. Men bäst var morfar, förutom Lollo hette jag även Tjompolina.

Saknar min lilla morfar. 

Emma Surell

åhh känner mig inte heller som (snart) 18, vill vara liten igen!! <33 + var du på saco mässan??? i älvsjö??? eller finns det nån i eskilstuna?? jag var nämligen där igår!! :o

2014-11-28 / 14:31:05
http://emmasurell.blogg.se
Emma Surell

sv haha, visst gör det! Funderar på att börja lite smått snart men ja vi får se!

okej, det var nog i älvsjö, jag bor typ 10 minuter där ifrån i alla fall!

Svar: åhh jaa snälla börja :(
sv; åh jahaaaa!
//Lovisa

2014-11-29 / 13:52:23
http://emmasurell.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: