panzi

Hej allihopa! Jag hade en supermysig dag igår och har haft en bra dag idag med. Just nu sitter jag hemma i min säng, är ensam hemma ikväll så jag åt en god middag med makaroner och pannbiff (ser lite lyxigare ut på bilden haha) och har pluggat lite körkortsteori. Ska snart se det sista Carrie Diaries-avsnittet som finns ute har jag tänkt sen kanske jag sätter på någon film. Åh juste, igår fick jag veta ungefär det bästa någonsin och det jag önskat sen flera månader tillbaka - 5 seconds of summer ska vara one directions förband iår igen och även i europa!!! Asså jesus min gud, jag ska få se mina två favoritband på samma dag. DET KOMMER VARA SÅ JÄVLA BRA. 
 
Jag måste bara berätta en sak till, igår köpte jag och Hanna varsitt armband som jag har på bilden här över. Jag vet inte om någon av er har hört talas om Panzisjukhuset i Kongo? Jag hade inte gjort det förrän några veckor sen, men det är så att min kära skola har startat ett projekt med att vi ska samla in femtio tusen kronor till Panzisjukhuset. Just nu är det inte alls bra i Kongo och det är typ två miljoner kvinnor som våldtas brutalt varje år. Vi har fått höra exakt hur vissa våldtäkter gått till och det är så himla hemskt att jag inte ens kan skriva ut det här. Om någon hade sagt till mig innan "föreställ dig den värsta våldtäkten du kan komma på" så hade jag inte ens varit i närheten av det här. Det är i alla fall helt sjukt hemskt det som pågår där och kvinnor i alla åldrar våldtas. Vad jag har förstått så är det här sjukhuset ett av få ställen som gör någonting för att hjälpa kvinnorna och pengarna vi samlar in går självklart oavkortat dit. Pengar som vi tycker är väldigt lite här kan göra enorm skillnad för kvinnorna där borta, ja till och med rädda liv! Om ni vill vara med och göra en verklig skillnad så lämna ett bidrag härse det som dagens goda gärning!! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: