arg

Okej jag måste bara få skriva av mig lite, och eftersom jag inte har någon dagbok att avreagera mig i får det bli i min kära lilla blogg. För jag är arg. Observera att det här är jag och mina åsikter - tycker du annorlunda är du inte tvingad att läsa vidare. 
   Något jag tror på väldigt, väldigt hårt är att alla människor har samma värde. Jag har aldrig känt något hat eller liknande mot människor som inte delar samma hudfärg eller utseende som jag. För mig har invandringen aldrig varit något problem, jag har inte sett på det som "vi och dem" utan för mig har de varit precis vanliga människor och allt har funkat bra.
   Nu på senaste tiden känns det som att det har blivit ett jävla snack om alla invandrare och SD och allt hit och dit. Jag känner hur blodet kokar i mig bara jag tänker på det. För mig finns det inte en enda vettig anledning till att invandrare är dåligt för sverige, att invandrare är dumma/våldsamma/lata/gör inget för vårt land eller till att vi inte ska ta in dem. Om någon har det - berätta det hemskt gärna för mig. 
   Jag ser det som att det bara är personer med sjukt lågt IQ som kan på allvar tycka att vi svenskar är så jävla bäst och att vi skulle klara oss så himla bra utan invandrarna, att alla problem i samhället skulle försvinna med att den siste invandraren utvisas. Människor som ser oss som raser och tycker att den ena är bättre än den andra tycker jag, förlåt men, bara kan dra åt helvete faktiskt. För om det är något jag inte tål så är det rasister och egoister. 
   Människor flyttar ju inte hit för att det är roligt, i alla fall långt ifrån alla. Det är krig, dödshot och andra hemskheter som gör att folk flyr. Vilka är vi om vi ska säga att "nej tyvärr, vi tar inte emot dig"? Jag tror faktiskt inte att det finns en vettig anledning som skulle göra det ok att de dör i sitt eget land för att vi säger nej. Sverige är långt ifrån överbefolkat, vi har plats och pengar till dem, och vad spelar det egentligen ens för roll när det är liv det gäller? Alla är vi väl människor, eller? Bara för att vi redan har det fett bra med hus, pengar, rent vatten, jobb att gå till - varför ska vi neka andra det?
   "Det är inte vårat ansvar att ta hand om dem", nej det är väl inget land som har en lapp med sina ansvarsområden där det står "ta hand om all världens behövande människor". Det är något man bara gör, oavsett om man har nåt ansvar eller inte? Ser man en människa sårad på stan hjälper man väl till, ingen säger väl "men det är ju inte mitt ansvar att hjälpa"? Man gör det bara för att det är våra medmänniskor det handlar om. Om vi själva inte vill vara i situationen de är i så kan vi faktiskt inte neka dem en plats här.  
   För det allra sjukaste är att jag är fan säker på att om situationen var omvänd, att det var vi som hade krig och att alla kvinnor och barn här blev våldtagna fem gånger av soldater med männens avhuggna huvuden på bröstet (ja, det händer faktiskt) och man hade chansen att fly till ett land som är som Sverige är idag, så skulle folk göra det. Inte en jävel skulle stanna kvar i kriget med sina döttrar och säga att "nej, det här får jag faktiskt ta för jag föddes ju här. jag kan ju inte fly till ett annat land för det tar ju plats och pengar för dem, mina döttrar på 7 år får faktiskt stå ut med att bli våldtagna". Det är fan dags att sluta vara så jävla blinda för det handlar inte om oss eller hur mycket pengar vi har! Vi måste hjälpa dem som behöver det oavsett vad det kostar oss. För vem kan allvarligt tycka att det är bättre om Sverige har pengar att bygga nya tågrälsar istället för att rädda hundratals liv? Den som gör det - snälla sök hjälp.   
juliiii

GO LOVISA!!! håller med till 100%! Usch blev arg nu hahah...

2014-06-03 / 21:42:16
http://juliafrank.webblogg.se
Anonym

Stark av dig att skriva och äntligen någon som håller med mig! Det är sjukt så många rasister det finns :( Hur kan de inte vilja allas bästa? Kram

Svar: Verkligen, det är så hemskt... nej jag förstår inte det heller :( förstår inte hur man ens kan ha sådana tankar!
//Lovisa

2014-06-03 / 22:31:07
Moa Gustavsson

Gud vad bra du är Lovisa, kunde inte sagt det bättre själv. Du borde gör sådana här inlägg oftare <3

Svar: åh tack :( <3
//Lovisa

2014-06-04 / 21:33:13
Madde

You go girl! Så jävla bra skrivet!

Svar: tack snälla!! <3
//Lovisa

2014-06-11 / 17:53:19
http://mward.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: