tio saker jag är tacksam över

1. Min pojkvän. Han har varit med mig, smsat med mig, pratat med mig i telefon, spenderat pengar på mig, ätit massa gott med mig, tittat på hundra filmer med mig, lyssnat på mig, gjort roliga saker med mig och framförallt stått ut med mig i över två år. Finns inte ord för hur tacksam jag är över att han gjort det. Jag är så fäst vid honom och det är läskigt på riktigt att känna att man är så beroende av någon annan. ''Don't let your happiness depend on something you might lose'' men bajs, jag har misslyckats. 
 
2. Mina vänner. Har många fina vänner runt omkring mig, är så tacksam för allihopa. 
 
3. Min familj. Älskar min söta lilla familj. ♥
 
4. Att jag har det bra. Jag är tacksam över att bland de största problemen jag har är att man kanske inte har råd att äta på subway en dag, att jag råkat mosa en snigel eller att man blir lite tjurig för att Simon ställer in att man skulle träffas. Det finns andra som har femhundra gånger större problem än så. 
 
5. Att jag fick byta skola. Alltså på riktigt så är det nog det bästa valet jag gjort. Helt plötsligt en dag fick jag bara nog, mejlade rektorn på JB och frågade om jag fick byta skola. Det fick jag och det gjorde jag. Vantrivdes på förra skolan och i förra klassen men nu känner jag bara att jag har hittat rätt. Jag är så oerhört glad över att jag gjorde det och ingenting kunde ha blivit bättre. 
 
6. Att det inte finns några farliga hajar i Sverige. Ja minsann, det är jag jävligt tacksam över!! Skulle jag se en haj skulle jag på riktigt tuppa av eller dö av skräck. Finns INGENTING jag kan tänka mig som är värre än att jag badar i havet och så kommer det en haj. 
 
 
7. Att det är sommar. Sommaren kunde inte kommit lägligare och jag ska ha det så bra! Alla andra år har jag alltid sagt ''jag ska ha den BÄSTA sommaren någonsin!'' men iår säger jag inte så för man blir bara besviken och ångrar hela lovet för att man inte gjorde något speciellt. Därför är målet med min sommar att bara ta det lugnt och bara göra sånna här somriga saker som att cykla och bada, äta jordgubbar, köpa en glass, dricka smoothie ute i solstolen samtidigt som man läser en tidning. Ni vet, sånt som förgyller livet. 
 
8. Att jag ska till London. Det ska bli så underbart! Har alltid velat åka dit och i år händer deeet. Ska bli så skönt att komma iväg och jag är så tacksam över att min familj åker utomlands lite då och då. 
 
9. Mina katter. Hahaha vilken tönt jag är, men faktiskt så är jag väldigt tacksam över det. Man mår så bra av att få gosa några gånger per dag. Att vakna av att katten kommer och vill mysa med en och att höra mjaoande när man kommer hem. Man känner sig viktig på något sätt och man känner sig så mycket mindre ensam! 
 
10. Livet. Haha. Jag vet att livet suger ibland men egentligen så är det ju så härligt. Tänk på hur många det finns som aldrig föddes. Det var ju ren tur att just JAG hann först till ägget liksom. Hade nån annan varit liiite snabbare än mig så hade jag aldrig levt... läskigt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: