svaren

Äntligen har jag tagit mig tid att svara på era frågor! Jag tog inte med precis alla frågor och det blev inte så jättestrukturerat med frågorna här men jaja, det får duga. Puss på eeeer
 
BLOGG
Kan du svara på frågorna i videoinlägg? Nej, men jag lovar att göra en video nångång ganska snart när jag har nånting att videoblogga!
Har du någon gång gjort nån videoblogg? Ja….. här
Hur liten var du när du började blogga? 12 år.
Kan du någon gång ha en photoshoot på dig själv med olika klädesplagg? Har inte så många kläder som jag vill visa upp... men kanske någongång! :)
Favoritbloggar? lovelycajsa.blogg.se, almawiola.blogspot.se, l0ve.no, antonsfoto.webblogg.se, emmasurell.blogg.se, filippao.se, anhnguyen.webblogg.se + mina vänners bloggar och hundra till!!
 
FOTO
När började du fota? Har fotat så länge jag kan minnas, men mer seriöst sen jag var typ 12 kanske.
Hur hittade du intresset för foto? Jag härmade min bror som fotade och så började jag väl tycka om det. :)
Har du alltid haft ett stort intresse av att fotografera eller har det kommit nu på senare år? Man kan väl säga att jag alltid haft ett intresse men det är nu på senare år som det blivit ett stort intresse haha! 
Vilken är din favorit bild du fotat? Väldigt svår fråga!! Finns många jag är nöjd med men gillar ljuset i den här och alla underbara flugor som blev som ljusprickar: 
Ditt bästa fototips? Att prova på olika kompositioner & vinklar, men också att köpa ett nytt objektiv istället för kitobjektivet (t.ex. ett 50mm 1.8 som bara kostar nån tusenlapp). Foto blir så mycket roligare då! 
Ditt bästa redigeringstips? Att ljusa upp bilder, skapa mer kontrast, klona bort störande objekt och kanske lägga till en liten vinjettering typ! Var kanske inte sånt roligt svar haha, men det brukar passa på de allra flesta bilderna och räcker för att göra en bild grymt bra! 
Vilken var din första kamera och skulle du kunna visa någon utav dom första bilderna du fotograferade? Min allra första kamera minns jag faktiskt inte vad den heter, men det var jordens sämsta digitalkamera. Min kamera nummer två var en Canon IXUS 70 och den kan väl räknas som nummer 1 för det var med den jag började fota seriösare. Mina första bilder försvann då min dator blev stulen tyvärr.. Men de här är de tidigaste som jag har kvar, från 2009: 
Vad fotar du helst? Djur tror jag faktiskt. Alla slags djur! Att gå på zoo med kameran är ju askul. Människor är ju också kul men det händer inte så ofta för mig haha! 
Din dröm-fotoutrusning. Jag vet faktiskt inte, har ingen koll på typ asdyra, asbra saker. Men skulle vara pretty awesome med typ ett 1000mm zoom eller nåt, jordens bästa macro och en sån här kamera som fotar allt i SUPER slowmotion. 
 
LOVISA
Vad heter du i mellannamn? Erika och Eleonora
3 ord som beskriver dig...? Omtänksam, lat, hungrig.....
Har du någon gång färgat eller slingat ditt otroligt fina hår? Nej
Vad heter dina katter? Sigge och Siri! 
Din favorit färg? Vit, vinröd och en speciell grön. 
Vad pluggar du? Jag går Sam media på JB gymnasiet. 
Ditt favorit skolämne? Det var syslöjd när jag hade det men nu är det väl digitalt skapande tror jag. 
Din favorit godis? Har många favoriter men det är sura godisar! ''Skum S'' och fizzy chips är godast. 
Vad gör dig glad och vad gör dig ledsen? Glad blir jag av goda ätbara saker, kärlek, mysiga filmer och sommar. Ledsen blir jag av svek, falskhet, otrohet, lögner och oro. 
Vad är du rädd för? Att Simon och jag ska göra slut, att någon som står mig nära ska dö, mörker och hajar. 
Vilken slags musik lyssnar du på? Oftast lugn, kärleksmusik hihi. 
Absoluta favoritlåt? Impossible - James Arthur. Dööör
Varför tycker du inte om ditt lockiga hår? Asså jag stör mig inte på lockarna där bak, det är snarare alla fjongar runt mitt ansikte som jag hatar. Sen blir ju håret längre platt, och långt hår är en dröm just nu.. 
Vad skulle du göra om du såg en människa misshandlas något grovt i tex. ett köpcenter med massa människor runt omkring men ingen gör något, skulle du ingripa och försöka få dom att lugna ner sig eller bara gå där ifrån som om att du inte har sett något? Åh, sånt här är så svårt. Jag skulle förmodligen stå lite på avstånd och skrika + ringa polisen såklart.
Vad vill du arbeta med? Något som jag mår bra av! Jag kommer bara på såhär småjobb som jag kan tänka mig att jobba på ett litet tag, som på en tidning, på ett katthem, ha ett eget fik osv. 
Tränar du? Yesbox! Kör volleyboll två gånger i veckan och ska börja gymma. 
Joggar/springer du något? Inte nu under vintern men när det är varmare ute! 
Har du gått på någon annan sport än volleyboll? Japp, fotboll i typ 7 år. 
Favorit serie? Spartacus! Sen The walking dead och sen Desperate housewives:). 
Favorit film? The Notebook!!! Grät under hela filmen och hatar den filmen, men den är ändå min favorit. Är så kär i den så det finns inte 
Favorit TV-program? Åh så svååååårt. Top model och Project Runway är ganska kul att titta på!
Favorit bok? Jag har läst många bra böcker som Eragon-böckerna, Redwall-böckerna och böckerna om Zoey Redbird. Twilight såklart också!!! 
Favorit mat? Mammas hemmagjorda hamburgare, korvstroganoff, pannkaka, köttfärslimpa eller kinamat. 
Vad äter du till frukost? Godast just nu är vaniljyoghurt, en skivad banan och Start.
Ett bra barndomsminne? Haha typ när Jonna och jag fick gå på stan själva för första gången i Västerås och vi shoppade sönder och slösade hur mycket jäkla pengar som helst! Herregud vad mina föräldrar blev chockade när jag kom hem och visade vad jag köpt hahahhaa.. 
Vad är ditt vardagliga smink? Har alltid concealer, ögonbrynsfärg, mascara och ögonskugga. Ibland foundation! 
Vad tycker du bäst om med dig själv personligt/utseendemässigt? Hm vad svårt. Jag vet inte faktiskt, min näsa tror jag att jag aldrig stört mig på så det får väl bli den! Den är väl dock inget spektakulärt direkt haha men den är väl liksom liten och normal. Personligt är väl att jag är glad och sen att jag kan äta 100kg godis och massa onyttigt utan minsta lilla ångesttanke. Det är så oerhört skönt och jag hoppas att det aldrig ändras. 
Hur nöjd är du med dig själv 1-10? Varierar från dag till dag men 8 kanske? :-) 
Vad är bäst/ sämst med dig själv? Bäst - jag är omtänksam och lyssnar gärna på andra (tror och hoppas jag), sämst är väl att jag kan ta åt mig saker ganska mycket och övertänker allting. 
Har du några tips för att få bättre självkänsla? Om det ska gå måste du bestämma dig för att det är vad du vill. Du måste liksom övervinna dina egna tankar och ditt egna huvud, det går inte att bara tänka ''hm jag kanske skulle ha lite bättre självkänsla'' utan då måste liksom inse att det är jätteviktigt och att du kommer kämpa emot dig själv ganska länge. Varje gång du tänker något dåligt om dig själv får du ändra på det, säga att NEJ så är det inte alls och tänka nåt fint istället. Skriv en brabok (googla braboken), säg något fint till dig själv varje gång du kollar dig i spegeln. Tänk positivt. Bli arg på dig själv när du tänker dåliga saker. 
 
SIMON
Hur många riktiga förhållanden har du haft? Ett seriöst, med min bebi<3. 
Hur ofta träffas du och simon?:) Vi brukar träffas ungefär varannan dag fast sen mer på helgerna.
Vad brukar ni göra när ni träffas? Vi kan gå på bio, äta/fika på stan eller gå på promenad men typ alltid så brukar vi baka nånting, kolla på en film och mysa, spela Xbox eller nåt spel eller så. :) Plugga tillsammans gör vi också! 
Bråkar ni ofta? Vi småtjaffsar väl då och då men riktiga bråk brukar vi inte ha så ofta. 
Det allra bästa med Simon? Att han håller fast vid mig, att han är söt och rolig och sen att han är fett snygg haha! 
Hur träffades du och Simon? Vi gick i samma klass i några år.
Hur kär är du på en skala 1-∞ i Simon? Oändligt mycket, såklart! 
Är Simons familj som din egen? Alltså står du dem väldigt nära? Inte som min egna familj såklart men jag trivs väldigt, väldigt bra hemma hos honom och alla i hans familj är så himla snälla, roliga och söta! 
Har Simon några syskon du umgås med tex? Beror på vad man menar med umgås, jag är ju inte med dem liksom utan Simon eller så men vi brukar bada på sommrarna och Adam och jag brukar spela Xbox när Simon är tråkig! :)
Sandra

Du har en otrolig fin blogg! Och otroligt fina bilder:) En blogg som jag kommer att följa kan jag ju säga :) KRAM

2013-02-09 / 21:45:20
http://sandrasphotoo.blogg.se
Mathilda ♥

Åh vad kul att veta lite mer om dig! Jättebra svar :)

2013-02-10 / 10:44:12
http://grahnforever.blogg.se
Nicole [ Foto & Vardag ]

Underbara bilder!

2013-02-10 / 20:02:36
http://twinstars.blogg.se
agnesandersson

Åh, så fina bilder och super fin blogg!! :)

2013-02-10 / 22:01:09
http://acandersson.devote.se
nagellackskladdaren.blogspot.se

Åh klickade precis in på din blogg och blev kär <3

Tilda L

Jätte kul att få reda på sånt här , och det är kul att få ställa frågor till dig ibland! :D

2013-02-11 / 02:19:11
alma

ååh du är en utav mina favoritbloggar också <3

2013-02-11 / 14:50:38
http://almawiola.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: