svar

Har du några tips på hur man får följare ? Det är så himla urtriskt att sitta och anstränga sig och göra massa inlägg och knappt få någon respons på de man gör "/. 
Det är ju flera saker som spelar in tror jag, folk måste ju först och främst få reda på att din blogg finns och sedan tycka att den är fin och intressant. Jag tycker att man ska satsa på en personlig bloggdesign, inte så himla krånglig utan gärna enkel eller lite rolig eller livfull eller nåt. Det är också superviktigt att ha bilder i större delen av inläggen. Sen för att folk ska hitta bloggen kan man t.ex. skriva en kommentar på många olika bloggar, dock ska man skriva kommentarer som man menar och inte bara ''hej fin blogg du har, besök gärna min'' för att det är så himla tråkigt och jag själv går aldrig in på bloggarna som skriver så. Däremot om man får en kommentar som är typ: ''gud så fina bilder, jag älskar bokehn i bakgrunden och motljuset är så himla, himla fint!'' så blir man lite mer intresserad av vem den här snälla personen är och faktiskt går in på personens blogg och tittar. Har man gett sig själv ett bra ''första intryck'' så är det större chans att personen tycker om bloggen! 
 
Kan inte du lägga upp svaren på frågorna i en video blogg (och göra video inlägg på din blogg)? :D
Jag hatar att spela in mig själv för jag blir alltid så konstig haha... men jag tänkte kanske ta fotofrågorna i en video om det duger? Orkar nog inte sitta och läsa upp och svara på alla frågor. Sen ska jag kanske försöka vara mer påhittig och göra videos om jag hittar på något kul att videoblogga. :) Mitt nya kamerahus kommer ju kunna filma så då ni...! 
 
Vad är det första du gör på morgonen? 
Checkar mobilen, svarar på sms, spelar Tap Zoo... hahaha. 

Hur många gånger om dagen kollar du facebook? 
Jag gillar inte facebook särkilt mycket längre och gör väl typ en statusuppdatering en gång per år, men jag loggas automatiskt in och har det som en av startsidorna så jag kollar väl i alla fall en gång per dag. :)

Vad kan du absolut inte ha på mackan? 
Jordnötssmör... uewk! Men inte heller typ skinka, skinkost, leverpastej!!! 

Hur skulle du beskriva dig med tre ord? 
Typ... fotonörd, subwayberoende och godisråtta eller nåt, haha!! Nej men mer såhär egenskapigt är jag väl envis, snäll (hoppas jag!!) och kreativ....? 

Vad är det mest pinsamma du har gjort? 
Jag vet faktiskt inte men det första som ploppar upp i mitt huvud är när jag, Julia och Ida typ i 6:an tog kort på våra rumpor (utan byxor eller trosor hahaha.....) och la upp den på facebook och taggade. Vi var nya på facebook okej? :''(

När börjar du skolan? 
20 augusti!

Vad är det sista du gör innan du somnar? 
Brukar vara att antingen pussa på Simon eller säga godnatt till Simon. Haha. 

Hur nervös är du över att börja gymnasiet på en skala från 1 - 10? 
10!!!

Blogga hela livet eller sluta blogga helt? 
Åh tusan. Sluta blogga tror jag, vem orkar blogga typ när man är pansio? :(

Om du fick vara en fågel vilken fågel skulle du vara? 
En örn eller en stjärtmes!! 

Finns det något du alltid har velat göra men absolut inte vågar?
Nää jag kommer faktiskt inte på någonting! Det jag absolut inte vågar vill jag inte göra, haha..
 
Hur ofta borstar du tänderna om dagen? 
2, morgon och kväll! Haha :-) 
 
Har du några födelsemärken?
Nää, inga stora liksom men leverfläckar och fräknar har jag massor av. Det kanske räknas? 
 
Vad är din favoritserie?
Supersvårt att välja men om jag absolut bara får välja en så blir det nog Desperate Housewives. Eller nej...... Spartacus?! Desperate?! Spartacus?! 
 
Vad har du för planer inför sommaren?
Ska nog bara till Skellefteå senare till mina kusiner, annars är jag hemma med kompisar, pojkvännen och badar och äter glass och sånt där somrigt. 
 
Vet du vad du vill göra efter gymnasiet?
Gå högskola ska jag i alla fall, men vart eller vad har jag ingen aning om.
 
Betyder Simon mer för dig än dina vänner? 
Nej, jag är mest med Simon och älskar honom väldigt mycket men jag älskar mina kompisar mycket också. Det är skillnad på pojkvän och kompisar, det är inte samma sak och jag behöver dem alla! 

Vad är du mest nöjd med på dig själv? 
Jag har inget emot mina ben. 
  
Kan du berätta hur du gjorde bildspelet i headern på din gamla blogg?
Alltså det där är så sjukt krånligt och vissa guider funkar för vissa men inte för andra, men här är i alla fall min guide: http://lefoto.blogg.se/2011/june/webbdesign-bildspel-i-headern.html. Funkar det inte: Googla ''bildspel i headern blogg.se'' eller nåt och prova dig fram! 

Kan du visa hur ditt rum ser ut? 
Japp, kan fixa ett inlägg om det nån dag! :-)
 
Vars hade du velat bo om du fick bestämma helt själv?
Gud vad jobbigt att välja... jag vill faktiskt bo här där jag bor just nu haha, men sen vill jag bo i nån liten, mysig och fin stad i ett fint hus bara. Tror inte att det spelar så stor roll vart men jag vill faktiskt bo hemma i Sverige, jag har kommit över mina planer att bo utomlands som jag hade när jag var mindre (kommer du ihåg Jonna, hahaha? <3) 
 
Har du varit utomlands, sådanfall vart?
Ja: Norge, Finland, Danmark, Island, Malta, Kroatien, Spanien, Estland. Dessutom har jag varit i ca en kvart i Portugal och samma sak med Bosnien & Hercegovina, haha. 
 
Har du drömt en dröm som du aldrig kommer glömma? 
Nä det tror jag inte, jag har inte så speciella drömmar! 

Är du glad JUST NU? 
Ja!! Det är värsta sommarvärmen ute och jag lyssnar på superbra musik. 

Vilken ålder längtar du mest efter att bli? 
Hm, det är nog typ 25 eller så, förmodligen har jag gått ut högskolan då och det kommer vara så skönt! Då ska jag skaffa mig ett fett jobb och göra mitt hus superfint. Då ska jag också åka ut med en Vw buss i typ två månader, bara köra runt i hela jävla världen och det kommer vara så grymt. 
 
Favoritfilm? 
Jag har typ ingen favoritfilm för jag ser ändå bara filmer en gång, men Simon och jag såg 8 Miles igår som är en rapparfilm med Eminem, den tyckte jag var asbra haha! Jag blev faktiskt riktigt ledsen när den var slut. Eminem lär ju vara den coolaste i världen? 
 
Cola eller fanta? 
Jag älskar båda men får ont i magen av Cola såå måste bli Fanta! 

Hur ser din hårborste ut? 
De vi har här hemma är svarta haha... 

Om du var en superhjälte, vad skulle ditt superhjältenamn vara? 
Jag har så dålig fantasi haha, hjälp mig??? Typ SuperLovisa. LOL. Supercoolaawesomelovisa. Spiderlovisa? Batlovisa? 

Vilken blogg föredrar du, din nya eller din gamla?
Min nya!!!!!!!!!!!!! 
 
 
 
gammal sötisbild. 
 
Vem är Simon? Din pojkvän? 
Japp!
 
Hur träffades du och Simon?
Vi gick i samma klass haha, jag började i hans klass förut. 
 
Hur länge har du och simon varit tillsammans? 
Sen 2011-03-21 ♥
 
Hur blev ni ihop?
Vi snackade på Skype varje, varje dag och ja, tillslut sa han att han var kär i mig (♥) och frågade om han fick bjuda mig på bio. 
 
Hur lång tid dröjde det förrän ni blev ett par så att säga? 
Vi blev tillsammans i åttan sååå två år ungefär, haha! Men i sexan hatade jag honom, han var taskig ;). Men alltså om du menar när vi började bli ''på G'' hahaha så tog det väl rätt lång tid, jag var blyg i skolan när alla andra var där liksom så vi snackade på Skype på kvällarna. Men vi började väl snacka nångång på hösten och blev tillsammans i mars. :-) 

Kollar du på några serier? 
Spartacus, The Walking Dead, Desperate Housewives och True Blood!! 
 
Kan inte du göra lite roliga grimaser på några bilder och visa?
Duger den här...?
 
Kan du visa hela din familj? 
 
 
Här är mina kusiners familj med också men längst till vänster är min mamma och pappa, den långa killen i mitten är min storebror. 
 
Om du måste välja: 
Justin bieber/One direction
Fisk/kött 
Godis/glass 
Aldrig mer få träffa dina vänner eller aldrig mer få träffa Simon? Kan inte välja! 
Röka/snusa Inget, haha! 
Cola/fanta 
Katt/hund 
Sommar/vinter 
Chips/godis 
Dag/kväll 
Ris/potatis
Fest/myskväll
Apple/Android
Facebook/blogg 
Tidiga mornar/sena kvällar 
Vår/höst
Super fint hus men bor med en dum kille/gammalt ruttet hus men bor med en bra kille?
 
Vad heter typsnittet du har i inläggen?
Calibri. :-) 
 
Kan du visa en sommaroutfit du verkligen tycker om?
Kanske lite enkelt och tråkigt men det är superskönt att ha en varm sommardag! Bara en tubtopp och ett par shorts... :)
 
Kan du visa dina 5 favvo plagg?
 
Det var jobbigt att bara välja fem, men det fick bli min lila stickade (har en vit också men den lila är finare), mina jeansshorts, mina blommiga shorts, min gula kjol och mitt spetslinne. 
 
Hur lång är du?
Mellan 165 och 170cm nånstans! 
 
Hur mycket väger du? 
54 kg senast jag vägde mig! 
 
Har du alltid varit blond? 
Ojsan, jag har väl snarare aldrig varit blond! Eller min färg heter egentligen kopparblond, så man kanske kan säga att jag är blond i och för sig.. nej men jag har mer gulguldigt hår, som en blandning av rött och blondt. Jag har alltid haft så! Här ser man mer hur mitt hår ser ut, gul/orange/guldigt. 


Om du fick välja en att ha med dig till en öde ö vem skulle det vara? 
Min Simon.
 
Vilken färg har du på dina strumpor just nu?
Har inga strumpor på mig haha... 
 
Favorit land?
Hmm ingen aning! Jag gillar Sverige oftast haha... men jag tyckte Kroatien var väldigt härligt när jag var där, och Spanien tycker jag också om haha :). 
 
Favorit glassmak?
Piggelinsmaken eller citronsorbet tror jag! 
 
Vilka personer som du inte har träffat skulle du vilja träffa?
Jag skulle nog vilja träffa typ Sunday Challenge-gänget eller Cajsa eller Alma. Fast jag skulle nog aldrig våga haha, men alla verkar vara så snälla och goa!! 
 
Om du bara fick ta med dig 3 personer och 3 saker till en öde ö där ni skulle va i en månad, vad/vilka hade du tagit med dig? 
Det blev väldigt jobbigt nu eftersom att mina närmsta kompisar är 4st liksom så jag väljer att inte ta nån av dem haha för det blir så taskigt! Men självklart ska Simon med och sen ska jag väl vara lite smart och vilja ha med Bear Grylls haha och kanske Cody Lundin. Tre saker... tändstickor, en kniv och typ en rulle med snöre. Eller nåt! 
 
Favoritlåt och favoritartist? :)
Alltså jag byter precis hela tiden, det beror helt på vilket humör jag är på osv. Men just nu älskar jag alla av Boyce Avenues covers, har alltid tyckt att de är superbra och de gör exakt sån musik som jag gillar, lugn och mycket kärlekslåtar haha... dessutom har han en grymt grym röst! Favoritlåt annars är nog Wanna be loved av Erik Hassle eller så. Dessutom tycker jag att Eminem är grym!!!
 
Om man har träffat en kille och myst osv, men inte vill smsa först. Är det dumt eller smart? Tänker mer typ vill han ha något med mig att göra så hör han av sig lixom! Eller vad bör man göra?
Jag tycker faktiskt att det är dumt haha! Han tänker mest troligt samma sak, ''om hon ville nåt skulle hon smsa mig...''. Det blir liksom en ond cirkel :) Smsar du först fattar han att du vill snacka och vill han inte det så får han ju säga det! Annars kan man ju t.ex. skriva ''Jag måste dra nu men snälla smsa mig imorgon!!'' eller nåt när man slutar smsa så han fattar att han ska skriva först. ;)
 
Absoluta favoritredigeringen i photoshop?
Kan fixa ett inlägg om det nån dag!
 
 
Cajsa Tapper

Vad gullig du är haha!! Skulle vilja träffa dig med men jag skulle vara blyg som tusan haha.... Om du inte menade mig så blev det här ytterst pinsamt men jag chansar ändå. Oc h jordnötssmor är ju cpgottt!!!! :D

Svar: Hahahaha jag menade dig så det är lugnt!! BLÄ på jordnötssmör... -.-
//Lovisa

2012-07-10 / 12:32:58
http://tappercajsa.blogg.se/
Josefin

Åh jag är också mellan 165-170 nånting utan att veta vad jag är och väger typ 54, twinie! Svarat på din kommentar om tröjan via nya funktionen så du kanske har sett den (?) men den är från Vero Moda iallafall!

Svar: TWINIEEE!! Hahaha! Nej jag fick inget svar för jag har inte lärt mig att alltid kommentera sådär så att man får svar...:( måste vänja mig haha! Åh den är så fin hoppas den finns kvar i butik..
//Lovisa

2012-07-10 / 14:22:46
http://josefinb.blogg.se
Emma Surell

haha. du var tvungen att ha med mig för jag ställde frågan! ahahhaha! ;) men du skulle nog våga träffa någon, jag träffade ju cat och det var superbajsnervöst innan men det går ju bättre än man tror!!! :D

Svar: neeeeeeeeeeeej jag tänkte inte ens på att du ställde den!!!! :O i'm seriousssssss!
//Lovisa

2012-07-10 / 17:15:55
http://emmasurell.blogg.se
None None

wiiihooo, du vill träffa mig<33<3 det är inte så farligt som man tror att det är att träffa internetmänniskor! första gången jag skulle träffa någon höll jag seriöst på att skita på mig men när man väl träffat människan/människorna blir man bara så himla lycklig och adrenalinfylld, galet härlig känsla iaf! särskilt om man klickar :D

Svar: åh jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, som du och louise??????? eller ni ''träffades'' väl på internet? :O
nä men alltså när typ Towe, Anton, Lina och Felix träffas så verkar de ju ha askul så det känns som att SC är typ samma!!!! Alltså det vore ju bara så g.r.y.m.t.
//Lovisa

2012-07-10 / 23:27:50
http://catrine.webblogg.se/
ALMAS

ååh vill träffa dig med!! om det inte är någon annan alma du menar hahahah....... men ja det skulle vara askul! <3

Svar: nääääääääää ingen annan alma haha! <3
//Lovisa

2012-07-12 / 00:22:29
http://Http://ALMASFOTO.BLOGG.SE
Tilda

Du & Simon är så himla gulliga.
Skulle ni inte varit tillsammans skulle jag lätt haffa han, men jag tror ändå att han är en riktigt bra kille för DIG, och att du är en riktigt bra tjej för SIMON.. haha bara måste få säga detta, killar som är taskiga, (som Simon var innan ni blev ett par ;)) vill bara impa, jag lovar, haha. Gulligt va?
Söt du är btw , ÅÅÅH JAG TYCKER DU OCH SIMON ÄR RIKTIGA SMÅ TÖTNOSAR tillsammans :D

Svar: Vem är du? Känner jag dig?
//Lovisa

2012-07-13 / 00:01:58



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: