mitt hår

Vart ska jag börja? 
Finaste Cajsa skrev för ett tag sen ett inlägg om sitt röda hår (hääär) och jag tror allvarligt att Cajsa är min tvilling på avstånd eller nåt. Jag känner igen mig i allt hon skrev, jag tror faktiskt inte att folk fattar hur otroligt jobbigt det kan vara att ha rött hår och få kommentarer om det hela tiden. Jag är väl lyckligt lottad som fått fler snälla kommentarer om mitt hår än taskiga, men det är ändå de där taskiga som väger in mest, sorgligt nog. Det är bara nu de senaste månaderna som jag typ accepterat mitt hår, jag bara orkar inte hata det mer. Jag önskar att jag kunde utrota allt som har med dåliga självförtroenden att göra, önskar att jag hade varit stark och inte tagit åt mig förut. Jag är så otroligt trött på alla värdelösa människor som ska ge kommentarer hela tiden, kalla mig ''ginger'' och berätta för mig att jag har rött hår. Allvarligt, tror de inte att jag aldrig har kollat mig i spegeln eller? Det är förfan lite hår på mitt huvud, förstår inte varför alla bryr sig så himla mycket och måste kommentera? Det är alltid det ovanliga som anses fult, varför är det så? Låt alla bara vara som de är istället för att få personer att hata sig själva. Vad är det de söker egentligen, att alla ska se likadana ut? Jag har rött hår och jag tänker tusan vara stolt över det, jag slipper ju vara som alla andra. 
emma.

Är inte du blond med liiite rödlätt i? ;o
För har aldrig sett det iaf :o

Svar: jo typ...
//Lovisa

2012-08-13 / 12:32:50
http://emmalottaa.blogg.se
A PHOTO STORY - Elin Fredriksson

Åh, jag tycker ditt hår är hur fint som helst!

2012-08-13 / 13:07:20
http://aphotostory.blogg.se
Tilda L

du har skit fint hår älskade vännen!

2012-08-13 / 13:41:02
Emma Surell

ditt hår är ju världens finaste lovii!!! du ska verkligen vara stolt över det, lyckligt lottat att vara unik!

2012-08-13 / 14:00:31
http://emmasurell.blogg.se
Emelie

Jag tycker om din färg! Jag tycker nästan Inte ens att det ser rött ut!! Och om folk kommenterar ditt hår, skit i dom! De har tydligen inget annat för sig än att trycka ner andra. Du kan kasta med håret framför de och gå, visa dig stark. För ditt hår är en sak som är en del av Lovisa.

2012-08-13 / 15:00:35
http://emeliestenstrom.blogg.se
Cajsa Tapper

Åh finaste Lovisa...! Du tog upp något som jag inte gjorde i mitt inlägg - hur svårt det är att ha rött hår ibland. Det är liksom inte bara snälla kommentarer man får om det, det är inte så himla kul och härligt alltid att "känna sig lyckligt lottad" för att man har det. Folk ser bara håret och inte allt som följer med det också....
Men det är skönt att kunna slippa bry sig så mycket och jag är glad att du känner likadant. Kan inte säga mer än att jag känner igen mig så mycket i allt du skrev och är glad för att jag har hittat dig som förstår och som upplevt samma saker!!!!! :) puss!

Svar: puss och kraaaaaaaam <3
//Lovisa

2012-08-13 / 16:03:58
http://tappercajsa.blogg.se/
fideli

du har ju jäääääätte fint hår lovisa! varje gång du lägger upp en bild på dig själv så tänker jag " åh tänk om jag hade haft det håret "
kääärlek till dig och ditt fina hår! ♥

2012-08-13 / 17:25:18
http://fidelijohansson.blogg.se
AliceMartina

Lovisa.. Fan vad bra skrivet! Allt är ju helt rätt. Låt ingen, verkligen ingen trycka ner dig eller såra dig. Du är ju du - helt perfekt som du är! Du är helt unik, ingen är ju som du. Var stolt över det! Jag är egentligen blond, men jag färgade mitt hår rött för att det är asballt att inte vara som alla andra ju. Du är så himla fin hela du, skit i de som försöker hacka på dig, de är bara avundsjuka. Be proud :)

2012-08-13 / 19:02:21
http://alicemartina.blogg.se
Moa

Ditt hår är såååå fint! :D

2012-08-14 / 15:54:56
http://moaeleonora.blogg.se
Ofelia

Åh du ska vara stolt över ditt hår, det är så sjukt snyggt och unikt!
Kram<3

2012-08-14 / 23:45:28
Sara [fotoblogg]

finns så jävla många idioter på denna värld, helt sjukt! varför ens nämna något om man inte menar väl förfan? jag är kort(vääääldigt) så jag får ofta höra det, och jag har ganska stort hår så jag får ofta höra det också, men som sagt: tror dom inte att man äger en spegel eller? hahah åhhh vad patetisk folk är! numera tar jag inte åt mig lika mycket då jag vet att jag inte kan göra något åt de, men tillslut blir de förmycket! asså.. ditt hår är så sjukt jävla fint så man dör lite!! galet fan, riktigt galet! önskar att dom jävlarna som säger det åt dig skiter på sig eller nåt!!

Svar: Åh tack snälla du, jag är säker på att ditt hår är superfint också! Det är bara att stå på sig och vara glad att man inte är lika dum i huvudet som de som säger sånna saker! Kram!
//Lovisa

2012-08-19 / 00:13:14
http://photomemories.webblogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: