godmorgon

Lite info: Mitt photoshop kan inte öppna bilder från min nya kamera just nu men min storebror tror att han kan fixa det, hoppas verkligen för mitt liv skulle inte gå utan photoshop... typ... ;)
 
Jag ska iväg och träffa min käraste Cajsa som kommer hem ifrån USA idag, helt sjukt men hon har varit borta i en hel månad. Känns så himla bra att hon är hemma igen men samtidigt blir man ju lite ledsen när man inser att en hel månad av sommarlovet bara försvann superfort haha! Ska bli så härligt att träffa henne igen, hoppas hon har massa häftiga bilder att visa mig! 
 
Sen tänkte jag bara säga till Tilda som kommenterar anonymt att det finns faktiskt pussbilder på mig och Simon på min instagram. Följ mig där! @Fislovis. :)
annaw

Jag har samma problem så jag måste redigera i photoscape som ger urkassa bilder med stora "fyrkanter" runt ögon och så, det suger!
Jag har en fråga. När du fotar RAW med D7000 får du en röd kant på sidan då du för över bilderna på datorn? Jag får det bara när jag fotar i RAW. Vad tror du att det kan vara?

Kram och tack för en blogg som ger inspiration i överflöd!

Svar: Oj jag har faktiskt ingen aning om varför det blir så, jag har inte så! :(Föresten, problemet till photoshopet är förmodligen att ditt photoshop är äldre än din kamera så att photoshopet inte har stöd för din kamera, därför måste du antingen uppdatera Camera Raw till den versionen som har stöd för din kamera, eller så måste du köpa nytt photoshop! :( Dock är Camera Raw uppdateringarna gratis tror jag så det är ju det bättre alternativet.

Här (på solution 1) kan du läsa typ hur man ska göra: http://helpx.adobe.com/x-productkb/multi/troubleshoot-camera-raw-photoshop-photoshop.html#main_Solution_4

Och här står det om din kamera är med i Camera Raw 7: http://www.adobe.com/products/photoshop/extend.html

Tack så mycket och hoppas att ditt problem löser sig!
//Lovisa

2012-07-14 / 10:07:22
http://annasomfotograf.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: