mitt år

Tänkte dra en liten summering av mitt 2012, så varning för ett långt inlägg! 
 
Januari
Hur knäppt det än känns nu så gick jag ju fortfarande i skogstorp, i 9:an. Jag bloggade på min gamla blogg (lefoto.blogg.se). Jag hade en mysig tacokväll med mina vänner. Jag bestämde mig för att välja S:t Eskils samlinje (som jag nu byter bort från)... Jag gjorde många photoshop och foto-tips. Tog asmånga, asfula bilder på mig själv. Hade varit tillsammans med Simon i 10 månader.
 
Februari
Jag vann en reflexskärm i en fototävling och jag la upp ett inlägg med mina favoritbilder (här) och jag tycker fortfarande om alla muchomucho. La också upp min enda (tror jag?) videoblogg som ni kan se här haha.. Tog söta bilder på mig och mina kompisar haha: 
 
Mars
Jag la upp ett inlägg om min fotoutveckling som är ganska kul att se. Hade ettårsdagen med mitt hjärta. Jag tog några kort på lilla bebis Baron som nu är stor och lekte mupp på en bro: 
 
April
Jag fyllde 16 år! Det hände inte så mycket men jag fotade en del, speciellt mig själv.  Jag längtade till sommaren och sånt där och var glad över att det var vår! 
 
Maj
Fotade kattungar och hästar ute i stallet, ett koutsläpp och en massa får. Vann en fototävling till och fotade de obligatoriska vårblommorna, typ. Jag bytte blogg till min nya! :D Ritade Fredrik Reinfeldt till bilden. Var på 9:ornas middag och hade på mig min fina långklänning: 
 
Juni
Jag slutade 9:an och fick sommarlov. Grät med tjejerna hur länge som helst... Mina kusiner kom ner till oss från Skellefteå och vi firade midsommar och paddlade. Gick på Gröna Lund och blev igenkänd av en läsare. Jag ritade Harry Potter och fotade min brors flickväns student. Jag sa hejdå till Cajsa som åkte till USA en hel jäkla månad och hade en liten träff med klassen. Åkte och fiskade med Simon och Marcus och fotade i studion för första gången: 
 
Juli
Fotade ett föl, hade frågestund och kollade på Ulrik Munther med tjejerna på Parken Zoo. Cyklade med Simon in till stan och bakade pannacotta med honom som vanligt. Blev lite ledsen när min kamera gick sönder men blev såååååååå glad när jag köpte mitt nya kamerahus, D7000. Gick på Parken Zoo med min älskade vän Jonna. Fotade allmänt somriga bilder, plockade jordgubbar och åkte även upp till Skellefteå. 
 
Augusti
Var kvar i Skellefteå och fotade massor. Plockade hallon. Åkte till Parken Zoo igen och ritade mer än nånsin. Fotade fräkniga mig själv, både ute och i studion. Badade i Simons pool och spenderade sista sommarlovsdagen med honom och käkade en mumsig Slagstaglass. Jag började gymnasiet och började må cp psykiskt. 
 
September
Åkte till Göteborg med mamma, pappa och Simon över helgen. Cyklade runt där och gick på Liseberg. Värsta dagarna i mitt liv blev det då Simon och jag gjorde slut, men som tur var gav vi det en chans till efter nån vecka. Var på en jättemysig fika med många fina kompisar. Hälsade på hos min storebror i Solna och fotade lite höstiga bilder. Mådde inte bra här heller pga. gymnasiet men skrattade ändå: 
 
Oktober
Shoppade med mamma, hade mycket mittbena, fotade mig själv mycket och drack smoothies. Var på afternoon tea på Sundbyholms slott med släkten och Simpan. Gick på långpromenad med Simon och det kändes som en jäkla evighet. Mådde inte bra här heller så tröstade mig själv ganska ofta med pannacotta, blåbärspaj och chokladbollar. 
 
November
Mådde värre än värst. Alltså ni vet, psykiskt. Deppade ihop totalt över allting. Började med den här 30-dagars utmaningen i alla fall men bloggade inte särkilt mycket vettigt. Började med min hårresa, alltså att inte platta håret på ett år i utbyte mot 10000kr av min pappa. Fotade mig själv som en vampyr och gick på nattpromenad med pappsen. Fick min fina baseballtröja av mamma och drack varm oboy och te: 
 
December
Fortsatte baka med Simon, fota i studion och vara ganska sad. Photoshopade dit tatueringar på mig själv. Fotade snön och mig själv. Flyttade in i min brors rum och fortsatte med min bloggutmaningsgrej. Var och provade på en dag på en annan skola dit jag nu ska byta efter jul. Det blev lov och jul och jag fick fina julklappar, bakade massa gott och var ganska glad ändå. Idag på nyårsafton ska jag vara med Simon, ett bra avslut på mitt år. 
 
Emma Surell

jag älskar din videoblogg, den bästa nånsin! :D:D

2012-12-31 / 16:14:14
http://emmasurell.blogg.se
Ellen (alatariel)

Fint år du haft! Jätte fina bilder har du också tagit! Älskar giffen! :)

2013-01-01 / 19:08:47
http://alatariel.papper.fi



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: