sista sommarlovsdagen

Vädret är såklart himla gulligt och ger oss grå himmel och blåst idag, för att fira att det är sista sommarlovsdagen. Kan inte riktigt förstå vart 10 hela veckor helt plötsligt försvann, jag tror minsann att jag har blivit rånad på dem. Jag tänker spendera min sista dag med min Simon och vi ska mumsa på en Slagstaglass och kolla på när hans pappa kör i ett bilrace, sen får vi se vad som händer! 
 En sak jag vet säkert är att jag kommer panika ikväll och knappt kommer kunna somna.. gud hjälpe mig imorgon alltså. 
ANNA

Super fin bild !

2012-08-19 / 10:26:55
http://aannaedvinsson.blogg.se
Emma Surell

det går nog suuuuuuuuuuuper!!!!

2012-08-19 / 17:47:24
http://emmasurell.blogg.se
Emma

Hej!
Jag har varit runt på ett antal bloggar och ställt samma fråga till flera personer som verkar insatta i detta med fotografi och kameror.
Jag är en tjej på 15 år som älskar att fotografera. Än så länge har jag bara en digitalkamera (Canon IXUS 115 HS), dock är denna ganska sliten. Jag har också testat att fotografera med en kompis systemkamera (Canon EOS 500D), dock inte så mycket. Jag vill nu "uppgradera" mig till en Systemkamera. Och jag undrar vad för kamera skulle DU tipsa mig om att köpa som min "första systemkamera"? Jag vill ha en hyfsat lättanvänd med autofunktioner, men också så att man när man vill avancera, så att man kan ställa in egna funktioner! En Nikon eller Canon? Vad för modell osv ~ 

Förstår om du inte orkar eller vill svara, då är det ok. Men det vore verkligen jättesnällt om du skulle kunna ägna några minuter åt att tipsa mig och jag tror säkert det finns många andra som undrar samma sak!
Kram, Emma.

Svar: Hejsan! Jag tror inte att det spelar någon roll alls om du väljer Canon eller Nikon! Båda är superbra märken. Alla systemkameror (kanske förutom de för typ 50 tusen) har alla både automatiska inställningar och manuella (att man själv får ställa in). Så det spelar ingen roll! Om du vill ha en nybörjarkamera så ta nån av de billigaste på t.ex. experts hemsida som kanske Nikons D3100 eller nåt! :)
//Lovisa

2012-08-19 / 18:57:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: